• ZŠ - Zdolali sme Hrebienok

• Za siedmimi horami a siedmimi dolinami pred Slavkovským a Lomnickým štítom sa skláňa Hrebienok - najnavštevovanejšie turistické stredisko a východisko pre ďalšie náročnejšie túry vo Vysokých Tatrách v zime a v lete.

Aj tohto roku  sme sa spolu s našimi turistami  13.2.2016 vybrali vlakom do Starého Smokovca, aby sme zdolali Hrebienok, ktorý sa premenil na ľadové kráľovstvo. Po nenáročnej asi hodinovej pešej túre mávajúc pozemným lanovkám sme zbadali bielu kupolu, kde sa nachádzal ľadový palác a zopár sôch, ktoré ešte odolali veľmi teplej  tohtoročnej zime. Novinkami boli aj vytepané kovové zmenšeniny Big Benu a Šikmej veže v Pise.

Jarné prázdniny sa práve začínali, takže ľudí bolo pred bielou kupolou neúrekom.  Tento rok Ľadový Dóm skrášľoval svätý Ján a po jeho boku stáli  nádherní anjeli. Atmosféru dotvárali obrovské ľadové panely so zamrazenými kvetmi. Pôsobil na nás  neuveriteľne honosne, krásne i obdivuhodne…

Po obhliadke a spoločnom fotografovaní sme sa vybrali na nenáročnú zimnú túru krásnym zasneženým lesom k Rainerovej chate. Pred touto útulňou stáli mohutné jasličky zo snehu. Po menšej prestávke posilnení domácimi rezňami a čajom sme sa pustili po chodníku k  Studenovodským vodopádom a okolo Bilíkovej chaty sme sa vrátili späť na Hrebienok.

Tam sme si konečne užili sneh a skvelú sánkovačku. Stratenú energiu sme si doplnili v cukrárni v Starom Smokovci.

Vo večerných hodinách sme sa šťastne vrátili domov plní nezabudnuteľných zážitkov.

Mgr. Antónia Kucháriková

Do galérie ZŠ - Zdolali sme Hrebienok boli pridané fotografie.

• ZŠ - Karneval

• Karneval je akcia, na ktorú sa zvyknú tešiť najmä deti, no myslím si, že aj každý dospelý si rád zaspomína, aké rôznorodé masky mal, keď bol dieťaťom on sám. Aj v našej škole sa tento rok stretli malí aj veľkí, žiaci aj škôlkari, spolu so svojimi učiteľmi a učiteľkami, aby sa spolu zabavili, zahrali sa, zatancovali a tí mladší spoznali starších budúcich spolužiakov. Na tomto karnevale sa stretli masky z rôznych rozprávok, zvieratká, sci-fi postavy a mnoho iných. Ani učiteľský zbor nezaháľal a každý prišiel v originálnom kostýme. Všetci sme sa zabávali a tancovali až do samého obeda, domov sme odchádzali plní energie a zážitkov.

Mgr. Judita Kažová

Do galérie ZŠ - Karneval boli pridané fotografie.

• Jeseň v Tatrách

• Dlhá slnečná jeseň je pre turistov ideálnym obdobím na turistiku vo Vysokých Tatrách. Ani my, turisti z turistického krúžku našej školy, sme neotáľali, nechceli sme premeškať tento čas ako stvorený na prechádzky v týchto horských oblastiach a 7.11.2015,  asi v poslednú peknú sobotu, sme  navštívili Symbolický cintorín pri Popradskom plese, potom sme sa presunuli k Chate pri Popradskom plese, kde sme sa posilnili a obdivovali krásy číreho plesa  a v popoludňajších hodinách sme sa náučným chodníkom dostali až k 2. najväčšiemu plesu vo Vysokých Tatrách – k Štrbskému plesu. Tam sme si pozreli bežecký areál, skokanské mostíky, obdivovali sme hotely a krásy Štrbského plesa. Tatry sú na jeseň neopakovateľne malebné! Príroda hýri pestrými farbami, slnečné lúče zahrejú, horský vetrík osvieži. Jeseň na horách je typická ďalekými výhľadmi, nepreplnenými horskými chodníkmi i väčším pokojom.

Mgr. Antónia Kucháriková

Do galérie ZŠ_Turisti v Tatrách boli pridané fotografie.

• Vianočná akadémia

• Vianoce sú časom pokoja, lásky, porozumenia a vzájomného obdarúvania. Aj žiaci Základnej školy s materskou školou v Kamenici si pripravili darčeky: vianočné básničky, vinše a koledy, humorné scénky, hru na hudobné nástroje i tanec. To všetko darovali divákom 21. decembra 2015 na Vianočnej akadémii v sále Obecného úradu v Kamenici. Najprv sa predstavili najmenší žiaci – škôlkari, potom sa pridali aj žiaci 1. - 4. ročníka, žiaci zo školského klubu i tanečného krúžku. Všetci účinkujúci sa snažili podať čo najlepší umelecký výkon. Ním potešili, obdarovali všetkých prítomných, navodili príjemnú vianočnú atmosféru, ktorú ešte rozvoňal a ochutil na záver podávaný vianočný punč i krásne darčeky, ktoré nachystali žiaci základnej školy. Anjeliky, stromčeky, svietniky, venčeky... Každý si mohol z vianočnej burzy vybrať darček podľa chuti a zobrať ho domov ako milé posolstvo Vianoc.

Mgr. Stanislav Gladiš

Do galérie Vianočná akadémia boli pridané fotografie.

• Deň úcty k starším

• ,,Človek je krásny podľa múdrosti, čo zračí sa mu v oku, podľa vrások a bielych vlasov, podľa slov, keď ponára sa v hovore s deťmi do rokov, keď aj on bol mladý“.

Človek je krásny vtedy, keď ho ľudia majú radi, hovorí jedna ľudová múdrosť, jesenné obdobie nám pripomína jednu z najvzácnejších cností, ktorá môže byť zrodená v duši človeka.
            Je ňou úcta k starším. Úcta k tým, ktorí tvrdo pracovali, aby sa nám žilo lepšie. Úcta k tým, ktorí sa každý deň vzdávali radostí, ktoré im život ponúkal, aby urobili šťastnými nás, ich deti. Úcta k naším otcom a k naším mamám. K naším prarodičom. Ku všetkým, ktorí si zodrali svoje ruky, aby naše zostali hladké a nepoškvrnené. Aj my sme sa dňa 27.októbra. 2015 presunuli do kultúrneho domu, kde nás už čakali rodičia a hlavne starí rodičia, pre ktorých si žiaci spolu s pedagógmi pripravili vystúpenie zo scénok, piesní a básní. Po vystúpení mohli ochutnať chutné koláčiky od mamičiek našich žiakov  a pri teplom čaji alebo kávičke spoločne posedieť a porozprávať sa so známymi. Bolo to pekné popoludnie, ktoré v nás zanechalo myšlienku ,,nezabudnúť a prejavovať  úctu rodičom a starým rodičom, pretože nám ešte vždy majú čo dať“. Človek sa učí celý život. A najlepším učiteľom sú jeho najbližší. Rodina. Rodičia či starí rodičia.

Vám, mamičky:

Andraščíková Andrea, Andraščíková Katarína, Angelovičová Bernadeta, Belišová Alžbeta, Bielaková Mária, Čubová Mária, Drobňáková Irena, Klenotičová Oľga, Kollárová Mária, Komorová Monika, Molnárová Judita, Petrušová Jana, Pinková Zuzana, Piskurová Katarína, Sabatulová Jana, Sabatulová Mária, Šomjáková Lenka, Štieberová Martina, Vašáková Veronika,

za prípravu chutných koláčikov na občerstvenie pre starých rodičov srdečne ďakujeme.

Mgr. Judita Kažová

Do galérie ZŠ_MŠ_Mesiac úcty k starším boli pridané fotografie.

• Didaktické hry v prírode

• Slnečné počasie babieho leta sme využili na realizáciu didaktických hier v prírode, ktoré sa uskutočnili 18. septembra 2015. Didaktické hry v prírode sú na 1. stupni súčasťou učebných osnov, vytvárajú u žiakov pozitívny vzťah k prírode, žiaci sa učia  orientovať a bezpečne pohybovať v neznámom prírodnom prostredí. Prváci a druháci sa vybrali k Špárovej pešo, cestou pod lesom spozorovali srnky. Tretiaci a štvrtáci absolvovali trasu na bicykloch a zopakovali si základné dopravné pravidlá. Po krátkom oddychu sme sa najviac tešili na prípravu desiaty - opekačky.  Verím, že tieto didaktické hry priniesli žiakom dobrú zábavu, ale i ponaučenie.

Mgr. Terézia Prevužňáková

• Turisti v Banskej Bystrici

• Prvá exkurzia v tomto školskom roku viedla do krajského mesta Banská Bystrica. Žiaci z turistického krúžku našej školy pod vedením pani učiteľky A. Kuchárikovej 11.10.2015 navštívili vlakom piate najväčšie mesto Slovenska.

Hlavným cieľom bola návšteva  Múzea SNP. Žiaci si so záujmom pozreli expozíciu výstavy s názvom „Slovensko v protifašistickom hnutí odporu Európy 1939-1945“  a takto si vytvorili aspoň slabý obraz doby a Slovenského národného povstania  prostredníctvom ukážok z filmov, rôznych predmetov ale aj odevov. Potom  sa presunuli  do skanzenu  ťažkej bojovej techniky, kde chlapci  obdivovali zbrane československej, nemeckej a sovietskej výroby. Mohli sa dotknúť a vidieť guľometný vozeň z pancierového vlaku, nemecké útočné delo ako aj  sovietsky stredný tank, poľnú húfnicu a ďalšiu techniku. Najväčšou pýchou múzea je sovietske dopravné a bombardovacie lietadlo typu Li-2, ktoré poskytovalo leteckú pomoc SNP. Aj tu si vypočuli zaujímavé informácie, nazreli do kabíny pilotov, vyskúšali sedadlá a pohľad  z malých okienok.

Ďalšou zastávkou bolo Námestie SNP, kde mohli obdivovať mestský hrad, šikmú hodinovú vežu, morový stĺp a krásny čierny mramorový Pamätník SNP. Plní zážitkov a cukrárensky posilnení sa vlakom cez Vrútky šťastne vrátili domov a už sa tešia na ďalšie spoznávanie  krás Slovenska.

Mgr. Antónia Kucháriková

Do galérie ZŠ_Turisti v Banskej Bystrici boli pridané fotografie.

• Týždeň zdravej výživy

• Svetový deň výživy sa oslavuje každý rok 16. októbra na pamiatku založenia Organizácie pre výživu a poľnohospodárstva Spojených národov (FAO) v roku 1945. Jeho cieľom je zvýšiť povedomie verejnosti o situácii vo svete a povzbudiť ľudí na celom svete, aby prijala opatrenia proti hladu.

Docenenie jabĺk, ich odrôd aj ovocných sadov patrí medzi hlavné náplne osláv Dňa jablka (Apple Day), známeho aj ako Deň pôvodných odrôd jabĺk. Pripomína sa každý rok 21. októbra alebo najbližšie k tomuto termínu.

V našej škole sa tiež každoročne venujeme téme zdravej výživy. Týždňom zdravej výživy sa snažíme poukázať na možnosti zdravej stravy, ktorá je významným faktorom životného štýlu, ktorý ovplyvňuje zdravie. To, že sa vieme zdravo a racionálne stravovať, sme preukázali v Týždni zdravej výživy, ktorý sa uskutočnil v našej škole 19. až 23. októbra. Každé ráno nás vítala výstavka zdravej výživy pripravená z ovocia a zeleniny z našich sadov a záhrad. Z vrchnáčikov PET fliaš žiaci vyrobili plagát zdravej výživy, dokázali vytvoriť „živé jablko“ a „živú hrušku“, ba zvládli aj prípravu chutného jablkovo-mrkvového šalátu.

Tento týždeň bol pre nás nielen zdrojom poznatkov a vedomostí, ale aj zdrojom pekných zážitkov a zábavy. Pamätajme si: „Denne jedno jablko pre zdravie“ alebo v angličtine: „An apple a day keeps the doctor away“.

Mgr. Stanislav Gladiš

Do galérie ZŠ_Deň jablka boli pridané fotografie.

• Vychádzka v ŠKD

• Príchod jesene privítali žiaci jesennými vychádzkami. Hneď prvý jesenný deň 23. septembra, naša prvá trasa bola cez obec Kamenica. Počas cesty si žiaci všímali prvé zmeny v prírode, zafarbenie stromov, rastlín a prírody vôbec. Dali sa uniesť farebnou škálou, ktorú nám ponúka jeseň v tomto ročnom období. Cieľ našej trasy bol za obcou pri ohrade s koníkmi blízko farmy, tam sme si oddýchli, pokochali sa prírodou, nadýchali čerstvého vzduchu a vracali sme sa pomaly naspäť do školy. Ak bude priaznivé počasie, tešíme sa na ďalšie a ďalšie vychádzky do krásnej prírody wink

Mgr.Judita Kažová

Do galérie Vychádzka v ŠKD boli pridané fotografie.

• Koncert Integrácia 2015

• Integrácia predstavuje schopnosť spájať svet dospelých a detí, umožňuje vstúpiť do ich krehkého sveta a ukázať cestu k vzájomnej tolerancii a porozumeniu. Spájať všetkých bez rozdielu bolo hlavnou myšlienkou koncertu Integrácia, na ktorom sa zúčastnili aj žiaci z našej školy vďaka 1.miestu zo 70-tich škôl z celého Slovenska. Vyhrali sme v 12. ročníku súťaže s firmou Milk Agro, spol. s.r.o. pod názvom ,,Recykluj a vyhraj“. V kategórii B2- Zber tetrapakov z čerstvého mlieka Sabi, spolu sme vyzbierali 403 060g tetrapakov. Najusilovnejším zberačom bol žiak 2.ročníka Gregor Čuba (3000 ks). Tento vynikajúci koncert sa konal dňa 3.9.2015 v Slovnaft Aréne- Zimnom štadióne Ondreja Nepelu v Bratislave, vystúpilo na ňom množstvo skvelých hercov a spevákov, ktorí nás motivovali zapojiť sa a prísť aj nabudúci rok...lebo...,,Integrácia svieti pre všetky deti rovnako“!

Mgr. Judita Kažová

Do galérie ZŠ_MŠ_Koncert Integrácia 2015 boli pridané fotografie.

• Rozlúčka v ŠKD

•      Ani sme sa nenazdali a už je tu koniec školského roka na našej škole. Deti z ŠKD si poctivo zbierali po celý rok dobré a zlé bodíky za svoje správanie, aktivity a šikovnosť. Po celý školský rok sme s deťmi mali v ŠKD rôzne úlohy, kvízy, ktoré si dokonca deti samé dokázali pripraviť. Naučili sa veľa zaujímavých vecí a dňa 24.júna.2015 prišiel "deň D" - "Magický večierok“ alebo rozlúčka v ŠKD. Na tento deň sa tešil každý žiak, pretože sme mali celoročné zhodnotenie zbierania bodíkov. Žiaci prišli ako rôzne strašidlá, rozprávkové postavy, víly a scifi hrdinovia. Na začiatku ich pani vychovávateľka resp. Černokažník, kúzlom preniesla do rozprávkového sveta. Deti boli odmenené za najkrajšie masky, najmagickejšie jedlo a najmagickejší nápoj krásnymi cenami. Tiež sme vyhodnotili bodíky za správanie, a odmena deti neminuli ani tu. Nechýbala skvelá hudba, dobrá nálada, kopa sladkostí a prekvapenie: hranolky pre každého. Domov sme odchádzali usmievaví a nadovšetko spokojní. Odkaz od detí: "Už teraz sa tešíme na budúci rok!“